Dla kogo jest IAS

IAS jest przeznaczony dla dzieci, młodzieży i dorosłych w przypadku:

 

  • zaburzeń przetwarzania słuchowego
  • opóźnionego rozwoju mowy
  • problemów z prawidłową pisownią i czytaniem wynikających z zaburzeń przetwarzania słuchowego
  • zaburzeń przetwarzania słuchowego i koncentracji, zwłaszcza, kiedy dużo jest bodźców utrudniających rozumienie i rozpoznawanie dźwięków w tle / niekorzystnym akustycznie środowisku/
  • autyzmu
  • niedosłuchu
  • po przebytym udarze
  • nadwrażliwości słuchowej
  • szumów usznych

 

Przyczyny i skutki CAPD

Problemy z przetwarzaniem słuchowym mogą wynikać z:

 

  • częstego zapadania na zapalenie ucha środkowego
  • małej ilość doświadczeń słuchowych spowodowanych zbyt głośnym otoczeniem lub małymi możliwościami do mówienia
  • ogólnego opóźnienia rozwoju mowy

 

Skutki:

 

  • słaba zdolność utrzymywania uwagi koncentracji na wypowiedziach ustnych
  • wrażliwość na niektóre dźwięki
  • brak zrozumienia ustnych wypowiedzi
  • mylenie podobnie brzmiących dźwięków lub głosek
  • nieprawidłowa pisownia
  • cichy i monotonny sposób mówienia
  • nieprawidłowa artykulacja

 

Jak wygląda diagnoza i terapia?

Diagnoza w Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena opiera się na badaniu audiometrii tonalnej oraz na teście dychotycznym – istotnych dla procesu uczenia się aspektów prawidłowego przetwarzania bodźców słuchowych.


Program terapeutyczny w formie indywidualnie filtrowanej muzyki instrumentalnej nagrywany jest na płyty CD. Dziecko otrzymuje płytę do domu i słucha codziennie przez słuchawki przez 10 min. Postępy terapii kontrolowane są co 6 – 20 tygodni, za każdym razem dziecko otrzymuje nową specjalnie dla niego przygotowaną płytę CD z programem terapeutycznym. Program stymulacji trwa ok. 10 – 16 miesięcy.

 

 

W jaki sposób indywidualizuje się program?

  • Częstotliwość: program terapeutyczny w formie indywidualnie filtrowanej muzyki instrumentalnej nagrywany jest na płyty CD. Specjalnie skomponowana muzyka pozwala na przetwarzanie każdej częstotliwości osobno dla każdego ucha.
  • Półkulowa stymulacja: w indywidualnej stymulacji przygotowując płyty bierze się również pod uwagę lateralizację przetwarzania słuchowego. Poprzez słuchanie muzyki pozytywnie wpływa się na współpracę pomiędzy ośrodkami audytoryjnymi w obydwu półkulach, a tym samym stara się poprawić przetwarzanie bodźców słuchowych
  • Muzyka: poprzez muzykę precyzyjnie stymulujemy przetwarzanie słuchowe i rozumienia mowy jak również jej przetwarzanie.

Wypełnij kwestionariusz przesiewowy

 

KWESTIONARIUSZ

dla osób z zaburzeniami różnicowania dźwięków

i rozpoznawania wzorców dźwiękowych

dla wieku dziecięcego

 

Wypełnij kwestionariusz przesiewowy:

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeVEi2bRTpXmDjSBRih9UtrREdcHs2S238fvXdkXtndCLbUjg/viewform

 

Kontakt

30-110 Kraków, ul. Filarecka 17/2


tel: 661 922 157

email: nppk@o2.pl

 https://www.facebook.com/poradniafilarecka

 

 

Godziny pracy:

poniedziałek - piątek 10:00-18:00

 

Godziny rejestracji:

poniedziałek - piątek 9:00-12:00 oraz 17:00-18:00

lub kontakt mailowy: nppk@o2.pl  w tytule wiadomość od rodzica

 

W mailu prosimy zawrzeć podane informacje:

  • imię i nazwisko dziecka,
  • wiek, rodzaj szkoły i klasa dziecka,
  • posiadne diagnozy i orzeczenia (np. autyzm, Zespół Aspergera, FAS, Zespół Downa, dysleksja, itd.),
  • krótki opis aktualnych problemów,
  • wybór planowanej diagnozy i terapii z oferty Poradni (jeżeli jesteście Państwo zdecydowani),
  • proszę zaproponować dostępne dla Państwa terminy konsultacji (potwierdzimy możliwy),
  • nr telefonu do kontaktu.

Po odebraniu e-mail skontaktujemy się z Państwem  telefonicznie.

Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. X