Turnus wakacyjny 2023
TURNUS WAKACYJNY 2023
01 – 14.08.2023
Nasze turnusy są przeznczone dla dzieci i młodzieży zainteresowanych:
· STYMULOWANIEM rozwoju intelektualnego, procesów pamięci, uwagi słuchowej, sfery psychomotorycznej, emocjonalnej, rozwijaniem technik uczenia się; osiąganiem dojrzałości szkolnej /doskonaleniem mentalnym dla uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami; dzieci będących w edukacji domowej/
· WYRÓWNYWANIEM DEFICYTÓW ROZWOJOWYCH takich jak problemy edukacyjne w opanowaniu techniki czytania, matematyki, języków obcych; z opóźnionym rozwojem mowy, zakłóconym rozwojem sensomotorycznym, zaburzoną uwagą, pamięcią, koncentracją, problemami emocjonalnymi, adaptacyjnymi do warunków szkolnych; ze diagnozą /Dysleksja, ADHD, Autyzm, CAPD, FAS/
Wszystkie zajęcia odbywają się stacjonarnie w Poradni przy ulicy Filareckiej 17/2 w Krakowie.
Informacje dla Rodziców:
Sposób rejestracji dziecka do programu:
- proszę zgłaszać chęć udziału na adres mailowy nppk@o2.pl lub telefonicznie - 661 922 157; z dopiskiem w temacie „Turnus”
- wybrać program lub ustalić z terapeutą bardziej zindywidualizowany w ramach zaproponowanych terapii,
- umówić termin i zgłosić się z dzieckiem na test uwagi słuchowej i konsultację
- proszę sobie zarezerwować około 1,5 - 2 godzin na badanie i analizę dostarczonych dokumentów, uzgodnienie programu
- test należy wykonać przed rozpoczęciem turnusu /proszę o wcześniejsze uzgodnienie terminu/
- dziecko NIE może być przeziębione, z katarem, chore podczas wykonywania testu uwagi słuchowej
Proszę o przygotowanie na konsultację następujących informacji /opinie po wcześniej prowadzonych badaniach/: - diagnozę medyczną /neurologiczną o braku przeciwskazań do treningu słuchowego/, gdy dziecko było leczone neurologicznie, istnieje podejrzenie padaczki,
- aktualnie zażywane leki,
- przebyte zapalenia ucha, perforacje błony bębenkowej, implanty ślimakowe, aparaty słuchowe,
- zdiagnozowane zespoły,
- opinie psychologiczno – pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, neurorozwojowe,
- aktualnie prowadzone zajęcia terapeutyczne,
- inne informacje, istotne z punktu widzenia Rodzica.
Cennik:
Koszt turnusu 2-tygodniowego /10 dni/ - po 4h wynosi 3500 zł /drugie z rodzeństwa 3300 zł; pobyt we własnym zakresie/.
Każde zindywidualizowanie czasu programu będzie przeliczane 80 zł /godzinę.
W cenę turnusu wliczone są /w zależności od wybranego programu/:
- dwa testy uwagi słuchowej – początkowy dla planowania treningu i końcowy dla oceny postępów,
- wybrany program zajęć /lub uzgodniony - bardziej zindywidualizowany ze względu na specyficzne potrzeby dziecka/
- omówienie wyników badań i planowanej terapii oraz zmian na podstawie testu końcowego.
W przypadku wyboru programu z terapią Neuroflow konieczne jest uiszczenie dodatkowej opłaty 370 zł za I etap programu. Dodatkowy koszt wiąże się z potrzebą wykupienia programu na platformie firmy Neuroflow.
Pisemna opinia jest płatna dodatkowo – koszt opinii pisemnej 150 zł wydawana na życzenie Rodziców.
ZGŁOSZENIE i zadatek w wysokości 1750 zł proszę przekazać podczas konsultacji diagnostycznej. Pozostałą część kwoty należy wpłacić przed rozpoczęciem turnusu.
Istnieje również możliwość ustalenia indywidualnego harmonogramu terapii na bazie poniżej zaproponowanych.
Programy terapeutyczne:
Program nr 1 dla osób z trudnościami w czytaniu
1. Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa :
- diagnoza uwagi słuchowej,
- diagnoza przetwarzania słuchowego na poziomie centralnym /Neuroflow ATS/,
- lateralizacji słuchowej i wzrokowej,
- program treningu słuchowego tzw. faza aktywna z czytaniem do mikrofonu – urządzenie Talks-up,
- wykorzystanie słuchawek Forbrain http://www.forbrain.com/?utm_id=2A0300074 lub Infinite
2. Metoda Warnkego – zlateralizowane czytanie - urządzenie Lateral Trainer,
3. Gry i ćwiczenia percepcji wzrokowej.
4. Elementy terapii widzenia.
Program nr 2 dla osób z trudnościami w pisaniu
1. Elementy terapii ręki.
2. Ćwiczenia grafomotoryczne.
3. Kaligrafia.
4. Ćwiczenia kinezjologiczne.
5. Elementy integracji sensorycznej, wybrane odruchy wg metody INPP Sally Goddard.
Program nr 3 dla osób z trudnościami w koncentracji, uwadze /ADHD/
- Opracowanie indywidualnego stylu uczenia się /wzrokowy, słuchowy, kinestetyczno –manualny/, strategii zapamiętywania zgodnych z posiadanym stylem uczenia się i dominacją półkulową,
- Ćwiczenia kinezjologiczne i neurorozwojowe dla stymulacji uwagi, pamięci i koncentracji,
- Gry planszowe – logiczne, strategiczne, percepcyjne,
-Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa - „ pamięć i uwaga słuchowa” http://www.tomatis.com - diagnoza uwagi słuchowej – /przed rozpoczęciem i na końcu turnusu/, - sesje treningu – czas dobrany indywidualnie ze względu na wiek dziecka i wyniki testu uwagi słuchowej,
- Trening Wzrokowej Pamięci Roboczej wg Cogmed Working Memory Training http://training.cogmed.com
- /opcjonalnie/ Program muzyczno-motoryczny Soundsory przy ADHD z przewagą nadaktywności, impulsywności
https://www.nppk-engram.pl/pl/centrum-treningow-sluchowych/11/soundsory
Program nr 4 dla osób z trudnościami w mowie i komunikacji (specyficzne zaburzenia mowy i języka, afazja, dyslalia, alalia)
1.Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa „Program bazowy - fundamentalny” - test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/. Usprawnianie tempa przetwarzania informacji werbalnych i rozumienia poleceń w zadaniach tekstowych
2.Trening roboczej pamięci wzrokowej i integracji wzrokowo – słuchowej - Working Memory Training - Cogmed – program komputerowy.
3. Trening wyższych funkcji słuchowych Neuroflow lub wybrane elementy programu Fast ForWord /dla usprawniania umiejętności fonologicznych/.
4. Metoda Warnkego – zlateralizowane słuchanie - urządzenie Lateral Trainer, ćwiczenia różnicowania fonologicznego.
5. Ćwiczenia artykulacyjne ze słuchawkami Forbrain lub Infinite.
6. Zajęcia logopedyczne.
Program nr 5 dla osób z trudnościami w uczeniu się języka angielskiego
1.Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa „Program usprawniający naukę języka angielskiego ” - test uwagi słuchowej /przed turnusem i po zakończeniu/
2. Program Fast For Word – kształtowanie: - akcentu, - intonacji, melodii mowy, - słuchu fonematycznego, - tempa przetwarzania mowy, - poprawności w reagowaniu na polecenia w języku angielskim/ - utrwalanie struktury gramatycznej wypowiedzi /czas teraźniejszy, przeszły, ciągły, liczba pojedyncza, mnoga, w tym rzeczowniki ułomne, strona bierna, następstwo zdarzeń/ http://www.scilearn.com/products/fast-forword-language-series/language/
3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe usprawniające: - percepcję wzrokową, spostrzegawczość, - gry i zabawy logiczno –percepcyjne, strategiczne.
Program nr 6 dla osób z trudnościami przetwarzania słuchowego
1. Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa:
- test uwagi słuchowej /przed turnusem i po zakończeniu/
- praca z własnym głosem na słuchawkach Forbrain lub Infinite
2. Metoda Warnkego – zlateralizowane słuchanie - urządzenie Lateral Trainer, ćwiczenia różnicowania fonologicznego.
3. Trening wyższych funkcji słuchowych Neuroflow lub program Fast ForWord.
Program nr 8 Dla osób z dysfunkcjami w rozwoju ruchowym, z poziomu integracji sensorycznej, modulacji bodźców sensorycznych, równowadze, koordynacji ruchowej, integracji słuchowo-wzrokowo-ruchowej.
1.Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa „Program przedsionkowy” lub trening muzycznomotoryczny SOUNDSORY realizowane na sali Integracji Sensorycznej.
2. Ćwiczenia z programu odruchów wg Sally Goddard.
3. Wybrane ćwiczenia koordynujące z programu Kinezjologii Edukacyjnej wg Paula Dennisona: - równowaga, grafomotoryka, koordynacja wzrokowo –ruchowa.
4. Terapia taktylna.
5. Elementy terapii ręki.
6. Elementy terapii widzenia.
7. Elementy integracji sensorycznej na sali SI /równoważnie, ścianka wspinaczkowa, huśtawki/.
8. Doskonalenie wzrokowej pamięci bezpośredniej /roboczej/ programem komputerowym Cogmed Working Memory Training.
Turnus wakacyjny 2022
Centrum Treningów Słuchowych
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Maria Porębska - psycholog
zaprasza na
TURNUSY WAKACYJNE 2022
w Krakowie, ul.Filarecka 17/2
w terminach
27.06 - 22.07.2022
08.08 - 31.08.2022
/II turnus może stanowić kontynuację I turnusu/
Proponowane terapie:
· Metoda Tomatisa
· Trening muzyczno-motoryczny Soundsory
· Praca aktywna z Talksup w Metodzie Tomatisa
· Wspomaganie nauki j.angielskiego metodą treningu słuchowego Tomatisa
· Trening czytania wg Metody Warnkego, metodą sylabową, z użyciem Forbrain, Infinite, Metody Tomatisa
· Fast for Word
· Cogmed Working Memory Training
· Integracja Sensoryczna (SI)
· Terapia Neurorozwojowa wg Sally Goddard
· Profil mózgu i styl uczenia się
· Techniki uczenia się, przygotowania notatek wg Map Mózgu T.Buzana - program Mindfull
· Trening ortograficzny metodą NLP
· Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Liczba zajęć dziennie: 4,5 godzin zegarowych
Nasze turnusy są przeznczone dla dzieci i młodzieży zainteresowanych:
· STYMULOWANIEM rozwoju intelektualnego, procesów pamięci, uwagi słuchowej, sfery psychomotorycznej, emocjonalnej, rozwijaniem technik uczenia się; osiąganiem dojrzałości szkolnej /doskonaleniem mentalnym dla uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami; dzieci będących w edukacji domowej/
· WYRÓWNYWANIEM DEFICYTÓW ROZWOJOWYCH takich jak problemy edukacyjne w opanowaniu techniki czytania, matematyki, języków obcych; z opóźnionym rozwojem mowy, zakłóconym rozwojem sensomotorycznym, zaburzoną uwagą, pamięcią, koncentracją, problemami emocjonalnymi, adaptacyjnymi do warunków szkolnych; ze diagnozą /Dysleksja, ADHD, Autyzm, CAPD, FAS/
Wszystkie zajęcia odbywają się stacjonarnie w Poradni przy ulicy Filareckiej 17/2 w Krakowie.
Informacje dla Rodziców:
Sposób rejestracji dziecka do programu:
- proszę zgłaszać chęć udziału na adres mailowy nppk@o2.pl lub telefonicznie - 661 922 157; z dopiskiem w temacie „Turnus”
- wybrać program lub ustalić z terapeutą bardziej zindywidualizowany w ramach zaproponowanych terapii,
- umówić termin i zgłosić się z dzieckiem na test uwagi słuchowej i konsultację
- proszę sobie zarezerwować około 1,5 - 2 godzin na badanie i analizę dostarczonych dokumentów, uzgodnienie programu
- test należy wykonać przed rozpoczęciem turnusu /proszę o wcześniejsze uzgodnienie terminu/
- dziecko NIE może być przeziębione, z katarem, chore podczas wykonywania testu uwagi słuchowej
Proszę o przygotowanie na konsultację następujących informacji /opinie po wcześniej prowadzonych badaniach/:
- diagnozę medyczną /neurologiczną o braku przeciwskazań do treningu słuchowego/, gdy dziecko było leczone neurologicznie, istnieje podejrzenie padaczki,
- aktualnie zażywane leki,
- przebyte zapalenia ucha, perforacje błony bębenkowej, implanty ślimakowe, aparaty słuchowe,
- zdiagnozowane zespoły,
- opinie psychologiczno – pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, neurorozwojowe,
- aktualnie prowadzone zajęcia terapeutyczne,
- inne informacje, istotne z punktu widzenia Rodzica.
Cennik:
Koszt turnusu 2-tygodniowego /10 dni/ - po 4,5h wynosi 3800 zł /drugie z rodzeństwa 3600 zł; pobyt we własnym zakresie/.
Każde zindywidualizowanie czasu programu będzie przeliczane 80 zł /godzinę.
W cenę turnusu wliczone są :
- dwa testy uwagi słuchowej – początkowy dla planowania treningu i końcowy dla oceny postępów,
- wybrany program zajęć /lub uzgodniony - bardziej zindywidualizowany ze względu na specyficzne potrzeby dziecka/
- omówienie wyników badań i planowanej terapii oraz zmian na podstawie testu końcowego.
Pisemna opinia jest płatna dodatkowo – koszt opinii pisemnej 150 zł wydawana na życzenie Rodziców.
ZGŁOSZENIE i zadatek w wysokości 1900 zł proszę przekazać podczas konsultacji diagnostycznej.
Pozostałą część kwoty należy wpłacić przed rozpoczęciem turnusu.
Istnieje również możliwość indywidualnego ustalenia harmonogramu terapii.
Programy terapeutyczne:
Program nr 1
dla osób z problemami w czytaniu
1. Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa :
- diagnoza uwagi słuchowej,
- tempa przetwarzania mowy, dekodowania /Neuroflow ATS/,
- lateralizacji słuchowej i wzrokowej,
- program treningu słuchowego tzw. faza aktywna z czytaniem do mikrofonu – urządzenie Talks-up,
- wykorzystanie słuchawek Forbrain http://www.forbrain.com/?utm_id=2A0300074 lub Infinite
2.Metoda Warnkego – zlateralizowane czytanie - urządzenie Lateral Trainer,
3. Program Fast For Word, http://www.scilearn.com/products/fast-forword-language-series/language/, https://www.nppk-engram.pl/pl/niepubliczna-poradnia-psychologiczno-pedagogiczna/8/fast-forword
4. Elementy terapii widzenia.
Program nr 2
dla osób z trudnościami w koncentracji, uwadze, pamięci
- Opracowanie indywidualnego stylu uczenia się /wzrokowy, słuchowy, kinestetyczno –manualny/, strategii zapamiętywania zgodnych z posiadanym stylem uczenia się i dominacją półkulową,
- Ćwiczenia kinezjologiczne i neurorozwojowe dla stymulacji uwagi, pamięci i koncentracji,
- Gry planszowe – logiczne, strategiczne, percepcyjne,
-Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa - „ pamięć i uwaga słuchowa” http://www.tomatis.com
- diagnoza uwagi słuchowej – /przed rozpoczęciem i na końcu turnusu/,
- sesje treningu – czas dobrany indywidualnie ze względu na wiek dziecka i wyniki testu uwagi słuchowej,
- Trening Wzrokowej Pamięci Roboczej wg Cogmed Working Memory Training
http://training.cogmed.com
Program nr 3
dla osób z trudnościami w:
uczeniu się matematyki /brak dojrzałości do nauki matematyki/
opanowaniu relacji przestrzennych prawa –lewa,
kierunków na mapie, zegara,
w logicznym myśleniu
1. Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa „Program bazowy - fundamentalny”
- test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/. Usprawnianie tempa przetwarzania informacji werbalnych i rozumienia poleceń w zadaniach tekstowyc
2. Trening roboczej pamięci wzrokowej i integracji wzrokowo – słuchowej - Working Memory Training - Cogmed – program komputerowy.
3. Zajęcia terapii matematycznej:
Automatyzacja liczenia,
Ćwiczenia logiczne,
Rozwijanie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości, zdolności różnicowania,
Gry i zabawy logiczno –percepcyjne,
Gry strategiczne.
Program nr 4
dla osób z trudnościami w
uczeniu się języka angielskiego
1.Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa „Program usprawniający naukę języka angielskiego”
- test uwagi słuchowej /przed turnusem i po zakończeniu/
2. Program Fast For Word – kształtowanie:
- akcentu,
- intonacji, melodii mowy,
- słuchu fonematycznego,
- tempa przetwarzania mowy,
- poprawności w reagowaniu na polecenia w języku angielskim/
- utrwalanie struktury gramatycznej wypowiedzi /czas teraźniejszy, przeszły, ciągły, liczba pojedyncza, mnoga, w tym rzeczowniki ułomne, strona bierna, następstwo zdarzeń/
http://www.scilearn.com/products/fast-forword-language-series/language/
3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe usprawniające:
- percepcję wzrokową, spostrzegawczość,
- gry i zabawy logiczno –percepcyjne, strategiczne
Program nr 5
dla osób z trudnościami w komunikowaniu się
/spektrum Autyzmu, Aspergera, zaburzenia emocjonalne/
1. Praca w grupie nad:
- komunikowaniem się,
- rozumieniem emocji własnych i otoczenia,
- strategiami rozwiązywaniem konfliktów,
- rozwijaniem umiejętności współdziałania,
- rozpoznawaniem swoich mocnych stron i akceptowaniem słabszych.
2.Ćwiczenia ogólnorozwojowe usprawniające interakcje i umiejętności personalne poprzez:
- doskonalenie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości,
- gry i zabawy logiczno –percepcyjne,
- gry strategiczne.
3. Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa
„Program pracy ze sferą emocjonalną”:
· test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/
· wykorzystanie urządzenia Talksup.
Praca ze słuchawkami Forbrain.
Program nr 6
dla osób z trudnościami w komunikowaniu się natury logopedycznej
/artykulacja, ubogie słownictwo, składnia, brak płynności mowy, trudności w formułowaniu spójnych wypowiedzi/
1.Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa „Program stymulacji pasma mowy"
- test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/.
2. Lateralizacja słuchowa - wykorzystanie:
- urządzenia Lateral Trainer,
- Talksup do zlateralizowanego czytania i kontroli własnego głosu /praca aktywna/,
- słuchawek Forbrain do kształtowania pętli audio–wokalnej poprzez przewodnictwo kostne,
-TOOBALOO.
3. Zajęcia z logopedą.
Program nr 7
dla dzieci pięcio -, sześcio-, siedmioletnich - kształtowanie dojrzałości do nauki szkolnej
1. Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa „Program Fundamentalny” dla kształtowania:
- uwagi słuchowej,
-koncentracji na przekazie werbalnym,
-tempa przetwarzania informacji /rozumienia i adekwatnego reagowania na polecenia/.
2. Lateralizacja słuchowa - wykorzystanie:
- urządzenia Lateral Trainer z Metody Warnkego,
-Talksup do zlateralizowanego powtarzania i kontroli własnego głosu /praca aktywna/,
- słuchawek Forbrain do kształtowania pętli audio – wokalnej poprzez przewodnictwo kostne.
3. Przygotowanie do nauki czytania:
- metoda Warnkego,
- metoda sylabowa.
4. Elementy terapii matematycznej dla kształtowania dojrzałości do nauki matematyki.
5. Usprawnianie /metodami neurorozwojowymi, elementami kinezjologii edukacyjnej/:
równowagi, grafomotoryki, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
6. Doskonalenie wzrokowej pamięci bezpośredniej/ roboczej /programem komputerowym/ Cogmed Working Memory Training.
Program nr 8
Dla osób z dysfunkcjami integracji sensorycznej, koordynacji, problemami z równowagą, grafomotoryką, nieprawidłowym chwytem, niezintegrowanym czuciem z ciała
1.Trening uwagi słuchowej wg Metody Tomatisa „Program przedsionkowy” lub trening muzyczno-motoryczny SOUNDSORY realizowane na sali Integracji Sensorycznej.
2. Ćwiczenia z programu odruchów wg Sally Goddard.
3. Wybrane ćwiczenia koordynujące z programu Kinezjologii Edukacyjnej wg Paula Dennisona:
- równowaga, grafomotoryka, koordynacja wzrokowo –ruchowa.
4. Terapia taktylna.
5. Terapia ręki.
6. Elementy terapii widzenia.
7. Elementy integracji sensorycznej na sali SI /równoważnie, ścianka wspinaczkowa, huśtawki/.
8. Doskonalenie wzrokowej pamięci bezpośredniej /roboczej/ programem komputerowym Cogmed Working Memory Training.
Projekt Opieki Odciążeniowej
W okresie lipiec-listopad 2020r w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży organizowane są projekty: Opieka Wytchnieniowa oraz Wielospecjalistyczne wsparcie terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych mieszkańców powiatu krakowskiego Stowarzyszenia "Być szczęśliwym", koordynowane przez p. Annę Bała.
W projekcie wziąć udział mogą osoby do 24 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Więcej informacji na stronie:
Turnusy wakacyjne 2020
Centrum Treningów Słuchowych
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Maria Porębska - psycholog
zaprasza na
TURNUSY WAKACYJNE 2020
w Krakowie, Filarecka 17/2
w terminach
29.06 - 10.07. 2020 /11 dni /
03.08 - 14.08.2020 /11 dni /
/II turnus może stanowić kontynuację I turnusu/
Proponowane terapie
- Metoda Tomatisa
- Trening muzyczno-motoryczny Soundsory
- Praca aktywna z Talksup w Metodzie Tomatisa
- Wspomaganie nauki j.angielskiego metodą treningu słuchowego Tomatisa
- Trening czytania wg Metody Warnkego, metodą sylabową, z użyciem Forbrain i Metody Tomatisa
- Fast for Word
- Cogmed Working Memory Training
- Integracja Sensoryczna (SI)
- Terapia Neurorozwojowa wg Sally Goddard
- Profil mózgu i styl uczenia się
- Techniki uczenia się, przygotowania notatek wg Map Mózgu T.Buzana - program Mindfull
- Trening ortograficzny metodą NLP
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Liczba zajęć dziennie: 4:30 godzin zegarowych
Nasze turnusy są przeznczone dla dzieci i młodzieży zainteresowanych:
- STYMULOWANIEM rozwoju intelektualnego, procesów pamięci, uwagi słuchowej, sfery psychomotorycznej, emocjonalnej, technik uczenia się; dojrzałości szkolnej /uczniowie ze szczególnymi uzdolnieniami; objęci edukacją domową/
- WYRÓWNYWANIEM DEFICYTÓW ROZWOJOWYCH takich jak problemy edukacyjne w opanowaniu techniki czytania, matematyki, języków obcych; opóźniony rozwój mowy, zakłócony rozwój sensomotoryczny, zaburzona uwaga, pamięć, koncentracja, problemy emocjonalne, adaptacyjne do warunków szkolnych /Dysleksja, ADHD, Autyzm, CAPD, FAS/
Informacje dla Rodziców:
Sposób rejestracji dziecka do programu:
- proszę zgłaszać chęć udziału na adres mailowy nppk@o2.pl lub telefonicznie - 661 922 157
- wybrać program lub ustalić z terapeutą bardziej zindywidualizowany w ramach zaproponowanych terapii,
- umówić termin i zgłosić się z dzieckiem na test uwagi słuchowej i konsultację
- proszę sobie zarezerwować około 1,5 - 2 godzin na badanie i analizę dostarczonych dokumentów, uzgodnienie
programu
- test należy wykonać przed rozpoczęciem turnusu / proszę o wcześniejsze uzgodnienie terminu/
- dziecko NIE może być przeziębione, z katarem, chore podczas wykonywania testu uwagi słuchowej
Proszę o przygotowanie na konsultację następujących informacji / opinie po wcześniej prowadzonych badaniach:
- diagnozę medyczną / neurologiczna o braku przeciwskazań do treningu słuchowego/ gdy dziecko leczone neurologicznie , podejrzenie padaczki
- aktualnie zażywane leki,
- przebyte zapalenia ucha, perforacje błony bębenkowej, implanty ślimakowe, aparaty słuchowe,
- zdiagnozowane zespoły,
- opinie psychologiczno– pedagogiczne, logopedyczne, integracji sensorycznej, neurorozwojowe,
- aktualnie prowadzone zajęcia terapeutyczne,
- inne informacje, istotne z punktu widzenia Rodzica.
Cennik:
Koszt turnusu 2900 zł /drugie z rodzeństwa 2800 zł; pobyt we własnym zakresie/.
W cenę każdego z dwóch etapów turnusu wliczone są :
- dwa testy uwagi słuchowej – początkowy dla planowania treningu i końcowy dla oceny postępów
- omówienie wyników badań i planowanej terapii oraz postępów na podstawie testu końcowego.
Pisemna opinia jest płatna dodatkowo– koszt opinii pisemnej 100 zł wydawana na życzenie Rodziców.
- wybrany program zajęć / lub uzgodniony - bardziej zindywidualizowany ze względu na specyficzne potrzeby dziecka/
ZGŁOSZENIE i zadatek w wysokości 1000 zł proszę przekazać podczas konsultacji diagnostycznej.
Pozostałą część kwoty należy wpłacić przed rozpoczęciem turnusu.
Istnieje również możliwość indywidualnego ustalenia harmonogramu terapii. Trening słuchowy - Metodą Tomatisa będzie uwzględniony w programie terapii każdego uczestnika.
Wszystkie zajęcia odbywają się stacjonarnie w Poradni przy ulicy Filareckiej 17/2 w Krakowie.
Programy terapeutyczne:
Program nr 1
dla osób z problemami w czytaniu
1. Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa :
- diagnoza uwagi słuchowej,
-tempa przetwarzania mowy, dekodowania,
- lateralizacji słuchowej i wzrokowej,
- program treningu słuchowego tzw. faza aktywna z czytaniem do mikrofonu – urządzenie Talk ,
- wykorzystanie słuchawek Forbrain http://www.forbrain.com/?utm_id=2A0300074
2.Metoda Warnkego – zlateralizowane czytanie - urządzenie Lateral Trainer,
3. Program Fast For Word, http://www.scilearn.com/products/fast-forword-language-series/language/
4. Elementy terapii widzenia.
Program nr 2
dla osób z trudnościami w koncentracji, uwadze, pamięci
- Opracowanie indywidualnego stylu uczenia się - /wzrokowy, słuchowy, kinestetyczno –manualny / strategii zapamiętywania zgodnych z posiadanym stylem uczenia się i dominacją półkulową.
- Ćwiczenia kinezjologiczne i neurorozwojowe dla stymulacji uwagi, pamięci i koncentracji.
- Gry planszowe – logiczne, strategiczne, percepcyjne.
-Trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa -„ pamięć i uwaga słuchowa” http://www.tomatis.com
- diagnoza uwagi słuchowej – / przed rozpoczęciem i na końcu turnusu/,
- sesje treningu - codziennie 2 h zegarowe,
- Trening Wzrokowej Pamięci Roboczej wg . Cogmed Working Memory Training / 45-50 min/
http://training.cogmed.com
username – test
password test 99
Program nr -3
dla osób z trudnościami w:
uczeniu się matematyki / brak dojrzałości do nauki matematyki/
opanowaniu relacji przestrzennych prawa –lewa,
kierunków na mapie, zegara,
w logicznym myśleniu.
1.Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa „Program bazowy- fundamentalny”
- test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/.Usprawnianie tempa przetwarzania informacji werbalnych i rozumienia poleceń w zadaniach tekstowych.
2.Trening roboczej pamięci wzrokowej i integracji wzrokowo –słuchowej - wg. Working Memory Training - Cogmed – program komputerowy.
3. Zajęcia terapii matematycznej:
Automatyzacja liczenia,
Ćwiczenia logiczne,
Rozwijanie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości, zdolności różnicowania,
Gry i zabawy logiczno –percepcyjne .
Gry strategiczne
Program nr 4
dla osób z trudnościami w
uczeniu się języka angielskiego
1.Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa „Program usprawniający naukę języka angielskiego ”
- test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/.
2. Program Fast For Word – kształtowanie:
- akcentu,
-intonacji, melodii mowy,
- słuchu fonematycznego,
-tempa przetwarzania mowy,
-poprawności w reagowaniu na polecenia w języku angielskim/
-utrwalanie struktury gramatycznej wypowiedzi / czas teraźniejszy, przeszły, ciągły, liczba
pojedyncza mnoga/ w tym rzeczowniki ułomne/, strona bierna, następstwo zdarzeń.
http://www.scilearn.com/products/fast-forword-language-series/language/
3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe usprawniające:
- percepcję wzrokową, spostrzegawczości ,
- gry i zabawy logiczno –percepcyjne , strategiczne
Program nr 5
dla osób z trudnościami w komunikowaniu się
/ spektrum Autyzmu, Aspergera, zaburzenia emocjonalne/
1. Praca w grupie nad:
- komunikowaniem się,
- rozumieniem emocji własnych i otoczenia,
- strategiami rozwiązywaniem konfliktów,
- rozwijaniem umiejętności współdziałania,
- rozpoznawaniem swoich mocnych stron i akceptowaniem słabszych.
2.Ćwiczenia ogólnorozwojowe usprawniające interakcje i umiejętności personalne poprzez:
- doskonalenie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości ,
- gry i zabawy logiczno –percepcyjne .
- gry strategiczne
3. Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa
„Program pracy ze sferą emocjonalną/
- test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/
Wykorzystane urządzenia Talksup.
Praca ze słuchawkami Forbrain
Program nr 6
dla osób z trudnościami w komunikowaniu się natury logopedycznej
/ artykulacja, ubogie słownictwo, składnia, brak płynności mowy, trudności w formułowaniu spójnych wypowiedzi/
1.Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa „Program stymulacji pasma mowy"
- test uwagi słuchowej / przed turnusem i po zakończeniu/.
2. Lateralizacja słuchowa - wykorzystanie:
- urządzenia Lateral Trainer,
- Talksup do zlateralizowanego czytania i kontroli własnego głosu / praca aktywna/
- słuchawek Forbrain do kształtowania pętli audio–wokalnej poprzez przewodnictwo kostne.
-TOOBALOO
3. Zajęcia z logopedą/ neurologopedą
Program nr 7
dla dzieci pięcio -, sześcio-, siedmioletnich - kształtowanie dojrzałości do nauki szkolnej
1. Trening uwagi słuchowej Wg. Metody Tomatisa „Program Fundamentalny” dla kształtowania:
- uwagi słuchowej,
-koncentracji na przekazie werbalnym,
-tempa przetwarzania informacji / rozumienia i adekwatnego reagowania na polecenia/
2. Lateralizacja słuchowa - wykorzystanie:
urządzenia Lateral Trainer z Metody Warnkego
-Talksup do zlateralizowanego powtarzania i kontroli własnego głosu / praca aktywna/
- słuchawek Forbrain do kształtowania pętli audio –wokalnej poprzez przewodnictwo kostne.
3. Przygotowanie do nauki czytanie :
- metoda Warnkego,
- metoda sylabowa
4. Elementy terapii matematycznej dla kształtowania dojrzałości do nauki matematyki.
5. Usprawnianie/ metodami neurorozwojowymi, elementami kinezjologii edukacyjnej/:
równowagi , grafomotoryki , koordynacji wzrokowo –ruchowej
6. Doskonalenie wzrokowej pamięci bezpośredniej/ roboczej / programem komputerowym /.
Cogmed Working Memory Training
Program nr 8
Dla osób z dysfunkcjami integracji sensorycznej, koordynacji, problemami z równowagą, grafomotoryką nieprawidłowym chwytem, niezintegrowanym czuciem z ciała.
1.Trening uwagi słuchowej wg. Metody Tomatisa „Program przedsionkowy” lub trening muzyczno-motoryczny SOUNDSORY
realizowane na sali Integracji Sensorycznej
2. Ćwiczenia z programu odruchów wg . Sally Goddard
3. Wybrane ćwiczenia koordynujące z programu Kinezjologii Edukacyjnej wg. Paula Dennisona:
- równowaga grafomotoryka, koordynacja wzrokowo –ruchowa
4. Terapia taktylna.
5. Terapia ręki.
6. Elementy terapii widzenia .
7. Elementy integracji sensorycznej na sali SI / równoważnie, ścianka wspinaczkowa, huśtawki/
8. Doskonalenie wzrokowej pamięci bezpośredniej/ roboczej / programem komputerowym Cogmed Working Memory Training/.